למאמרים נוספים

כל מה שאתם צריכים לדעת, על כפית סוכר אחת

אתם בטח מודעים לנזקי הסוכר, אבל כל כך קשה להפסיק לאכול אותו! נכון, הוא ממכר, אבל היום יותר מתמיד קל להיגמל ממנו, כי יש תחליף מצוין, Truvia סטיביה, שכדאי לכם להכיר. 10 עובדות שעשויות לשנות את כל הרגלי התזונה שלכם

1. אי אפשר אתו, אי אפשר בלעדיו
ליאורה חוברה, דיאטנית קלינית ‭ M.SC‬ ומאסטר ‭ NLP‬ לבריאות ולהרזיה מסבירה: "גוף האדם זקוק לסוכר, אך האמת היא שאין צורך לאכול סוכר כדי לספק אותו. כשאוכלים דגנים וקטניות - הגוף מפרק את העמילן לסוכר באופן מתון ומותאם לצרכי הגוף. כשאוכלים פירות - הגוף מקבל סוכר ועל הדרך גם סיבים, ויטמינים, מינרליים ונוגדי חמצון חשובים. כך שאנחנו ממש לא חייבים לאכול סוכר מזוקק כדי לחיות. למעשה, הסוכר המזוקק קיבל נפח משמעותי בתזונה שלנו רק במאתיים השנים האחרונות, ואם נשווה את פרק הזמן הזה למיליוני שנות אבולוציה, נבין שהגוף שלנו לא יודע להתמודד עם "זריקת הסוכר" בה אנחנו מלעיטים אותו".‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
2. סוכר מסתתר במזונות לא צפויים
האם ידעתכם שכשאתם אוכלים סלט עם רוטב, לחם, חלב, יוגורט, גרנולה, פירות יבשים אתם בעצם אוכלים גם סוכר? חפשו את הסוכר ברשימת המרכיבים ובעיגול האדום של משרד הבריאות.

3. שימו לב: לא תמיד קוראים לזה סוכר
סוכר ברשימות מרכיבים של מוצרי מזון נקרא גם מלטודקסטירן, סירופ סוכר, סירופ תירס, גלוקוזה, עמילופקטין, עמילן תירס, HFCS ועוד.

4. יודעים כמה קלוריות יש בכוס סוכר?
א. 200ב. 800ג. 500התשובה: ב. 800 קלוריות. וחכו שתקראו איזה נזקים עושה הסוכר לגוף.

5. סוכר זה חומר מזיק, נקודה. ואנחנו לא מדברים רק על הקלוריות
יש לו אפקט ממכר ומצטבר. את מי אפשר להאשים? את קולטני הטעם בלשון שלנו, שממיינים את הטעמים. חוברה מסבירה: "בחלק הקדמי של הלשון מצויים קולטני הטעם המתוק. לאחר אכילת הסוכר, מופרש סרטונין, שגורם להרגשה טובה, רוגע ומצב רוח טוב. אבל האפקט הזה מחזיק כ-30 – 60 דקות ואז יש צניחה חדה ברמת הסרטונין מה שגורם לצורך מוגבר בסוכר ולכניסה למעגל אינסופי. ככל שאוכלים יותר סוכר יש קפיצה , ברמת הסרטונין במוח. זאת ועוד: ככל ש שאוכלים יותר סוכר כך הגוף מתרגל אליו ורוצה יותר ממנו כדי לשחזר את המתיקות הטעימה.הסוכר ממכר אותנו גם דרך מנגנון האינסולין בגוף. ככל שאוכלים יותר סוכר הלבלב מייצר יותר אינסולין ואינסולין גבוה בגוף גורם לנו לרצות יותר סוכר".

סוכר תחליפי סוכר דבשלסוכר יש נזקים רבים, לכן ההמלצה היא להשתמש בתחליפי סוכר(צילום: shutterstock)


6. סוכר – רשימת נזקים חלקית (סמנו וי וירטואלי על נזקים שאתם מזהים בעצמכם):

  • גורם להשמנה
  • מעלה סיכון לסוכרת
  • מחולל תסמונת מטבולית
  • מעלה שומנים בדם
  • פוגע בשיניים
  • מזרז הזדקנות של תאים ובתוקף זה של כל הגוף
  • מזין את כל האויבים שלנו – חיידקים, פטריות, וירוסים שאוהבים סוכר.
  • משפיע על התפקוד המוחי
  • מעודד היווצרות הפרעת קשב
  • מעלה סיכון לסרטן


7. אל תחכו לסוכרת כדי לעשות את הדבר הנכון
והדבר הנכון הוא להפחית את צריכת הסוכר. והיום זה פשוט מתמיד, כי יש את Truviaתחליף סוכר המבוסס על צמח הסטיביה, שאפשר להמתיק אתו, לבשל ולאפות אתו – במינימום קלוריות ו-100% שקט נפשי."עולם התזונה נע היום לעבר הממתיקים מרכיבים טבעיים", אומרת חוברה, "אחרי שנים של ניסיונות לייצר ממתיקים מלאכותיים שיש להם חסרונות בולטים".
8.מה זה סטיביה
סטיביה הוא צמח שמקורו בדרום אמריקה. כבר מאות שנים נעשה שימוש בצמח להמתקת מאכלים ומשקאות. הוא אושר לשימוש כמרכיב מזון במדינות רבות בעולם, והוא מתחיל להופיע כממתיק במזון ובמשקאות נפוצים.
9. ומהם תחליפי הסוכר החדשים של Truvia ?
תחליפי הסוכר החדשים של טרוביה מכילים תמצית מעלי הסטיביה המתוקים, אריטריטול וסיבי עולש, ומעניקים מתיקות ותחושה של גרגירי סוכר עם מעט מאוד קלוריות ( 1-2 קלוריות בלבד לכפית!) איך נוצרת המתיקות? ממיצוי החלק המתוק של עלי הסטיביה, שמשחרר את כל המתיקות של הצמח. תחליפי הסוכר של Truvia כוללות תחליף סוכר לכל מטרה (לבן), תחליף סוכר חום ותחליף אבקת סוכר והן מתאימות לשתייה, לאפייה ולבישול. אגב: הסוף להמרת מידות של הממתיקים המלאכותיים בעוגה. פשוט להוסיף תחליפי סוכר Truvia במקום סוכר (לא צריך לחשב ולהתחשבן!) ולאפות.
10. תחליף סוכר קצת אחר
יכול להיות שיש לכם רתיעה ממתיקים מלאכותיים כי שמעתם שהם משמינים, או מסוכנים, חלילה.יכול להיות שיש לכם רתיעה מממתיקים על בסיס סטיביה כי יש להם טעם לוואי.יכול להיות שיש לכם רתיעה להחליף את הסוכר באפייה בגלל יחסי ההמרה המסובכים תחליפי הסוכר של Truvia סטיביה עובדים אחרת. הם אמנם על בסיס סטיביה אבל יש להם מתיקות נהדרת , הם מחליפים את הסוכר 1:1 בכמות והם מתנהגים בדיוק כמו סוכר באפייה. הם אפילו מתאימים לחולי סוכרת ומאושרים על ידי עמותת א.י.ל.

לסיכום, מה חשוב שתדעו:
1. סוכר הוא לא ידיד, הוא אויב.2. יש דרך להפחית את כמות הסוכר בתזונה שלנו.3. Truvia סטיביה הוא ממתיק שפועל אחרת, בטוח לשימוש, טעים ונוח לאפייה.

לפרטים ואיפה משיגים: https://www.truvia.co.il/why-truvia