למאמרים נוספים

אתגר הסוכר - כך תרחיקו את הסוכר המזיק מהתפריט שלכם

הפחתת סוכר ממתכונים, הוצאת משקאות ממותקים מהבית, שימוש בתחליפים טבעיים והוספה של קינמון וירקות מתוקים. 12(!) דרכים לצרוך פחות סוכר. אחת מהן בטח תתאים לכם

מדובר בלא פחות ממגפה. מגפת הסוכר השקט, שלאט ובלי שנשים לב גורם לנו להשמנה, לסוכרת, לתסמונת מטבולית, לעלייה בשומני הדם, לפגיעה בשיניים, להאצת קצב ההזדקנות של התאים, לשגשוג פטריות ווירוסים ומעלה את הסיכון לחלות בסרטן. אנחנו אוכלים סוכר, הילדים שלנו אוכלים סוכר, וכך קם לו דור נוסף של מכורים לסוכר. כן, מדובר בהתמכרות, וככל שאוכלים יותר, כך הגוף רוצה עוד מהרעל הזה. וסוכר לא נמצא רק בכפית שאנחנו מוסיפים לקפה, אלא מסתתר במזונות רבים, ביניהם אפילו לחם.אבל מה אם נאמר לכם שיש דרך לצרוך פחות סוכר? שאפשר (כן, זה אפשרי) לאכול פחות ולא להתגעגע למתיקות המסוכנת? נדרשת גמילה – צריך לאפשר תהליך גמילה הדרגתי לבלוטות הטעם בפה, ולהרגיל אותן, לאט לאט, לכמות סוכר מופחתת. זה לא פשוט, אבל זה שווה את המאמץ.

כדי לעזור לכם ריכזנו שיטות שונות להפחית את השימוש בסוכר בחייכם. עקבו אחריהן ונסו אותן בצעדים קטנים. כל הפחתה היא שיפור גדול, כי ככל שאנחנו אוכלים פחות, כך אנחנו פחות זקוקים למתוק המתוק הזה! נסו ותראו שבתוך חודש, המתוק שבעבר אהבתם, יהיה מתוק מדי עבורכם.
אישה מחזיקה עוגיהאישה מחזיקה עוגיה

1. פשוט תחתכו
ליאורה חוברה, דיאטנית קלינית M.Sc ומאסטרית NLP לבריאות ולהרזיה, ממליצה: "הפחיתו מכל מתכון של עוגה שליש מכמות הסוכר – זה עדיין יהיה מתוק מספיק ובהחלט טעים. בדרך זו גם תרגילו את החך למתיקות עדינה, וזה יעזור להפחתת כמות הסוכר שאתם צורכים".

2. בשביל הבריאות שלכם
קבלו החלטה משפחתית שלא מכניסים בכלל משקאות מתוקים הביתה.

3. יש פתרונות
החליפו חלק מהסוכר או את כולו במתכונים בסילאן או בדבש או בסירופ מייפל. כולם בעלי מתיקות גבוהה מסוכר, ולכן אפשר להקטין כמויות.

4. סירופ אגבה
יש הרבה סוגים של צמח אגבה, אך הידוע ביניהם הוא האגבה הכחולה. הסוג הטבעי מומלץ בעיקר לאפייה ופחות לשתייה.

5. מייפל טבעי
סירופ מייפל טהור, שתוויתו מצהירה "טהור 100%", הינו טבעי לחלוטין ומכיל סידן, אשלגן, מגנזיום, ברזל, אבץ, חומצות אמינו ועוד. מתאים לאפייה.

6. דבש
ממתיק מעולה לאפייה, להמתקת תבשילים ולשתייה חמה. מתפרק בגוף באיטיות ולכן מעלה את רמות הסוכר בדם פחות מאשר סוכר לבן.

7. סילאן טבעי
עשוי תמרים, עשיר בוויטמינים ובמינרלים, ביניהם מגנזיום, אשלגן וסידן. כמות קטנה מספיקה להמתקת מאפים ותבשילים.

8. עוד מתמרים
חוברה ממליצה: "הכינו או קנו מחית תמרים והחליפו אותה בחלק מהסוכר. המתיקות של התמרים גבוהה במיוחד, ולכן אפשר להקטין כמויות. בנוסף הם עשירים בסיבים שממתנים את עליית הסוכר בדם והם גם בעלי אינדקס גליקמי נמוך".

9. העדיפו פירות
נסו לאכול ולבשל יותר פירות, שיש להם מתיקות טבעית.

10. שינוי קטן בבישול, שינוי גדול בטעם
חוברה: "עברו להשתמש יותר בירקות בעלי מתיקות טבעית – גזר, סלק, בצל, גמבה וכו'. לפי הרפואה הסינית, המתיקות הטבעית בתוך התבשילים תאפשר לכם להקטין את הצורך במתוק".

11. נעים להכיר: קינמון
הוסיפו קינמון למאכלים ולמאפים שמתאים להוסיף (דייסה, עוגות, פשטידות מתוקות וכו'). לקינמון יש מתיקות, הוא טעים, ויש לו, כצמח מרפא, השפעה מיטיבה על הפחתת רמות הסוכר בדם.

12. השתמשו בתחליפי הסוכר החדשים של Truvia, שלא עולים לכם בקלוריות
על סטיביה שמעתם? כבר מאות שנים שנעשה בו שימוש להמתקת מזון. תחליפי הסוכר החדשים של טרוביה מכילים תמצית מעלי הסטיביה המתוקים (שמקורם בדרום אמריקה), אריטריטול וסיבי עולש. ובעוד שלסטיביה יש טעם לוואי מסוים עבור חלק מהאנשים, בתחליף סוכר של Truvia התגברו על טעם הלוואי והוא אינו מורגש.תחליפי הסוכר של Truvia כוללים תחליף סוכר לכל מטרה (לבן), תחליף לסוכר חום ותחליף אבקת סוכר, והם מתאימים לשתייה, לאפייה ולבישול. והרווח הגדול שלכם: הם מעניקים מתיקות ותחושה של גרגירי סוכר עם מעט מאוד קלוריות (2-1 קלוריות בלבד לכפית!), שלא כמו תחליפי סוכר טבעיים ואחרים, שגובים מחיר קלורי גבוה.

רוצים לדעת עוד פרטים על טרוביה? לחצו על הקישור https://www.truvia.co.il/why-truvia